Til forsiden

Digitalt fritak for fagpressen

Regjeringen fremmer nå et forslag til momsfritak som ser ut til å innlemme også digitale dybdemedier.

Per Brikt Olsen i Fagpressen er fornøyd. (Foto: Fagpressen)Per Brikt Olsen i Fagpressen er fornøyd. (Foto: Fagpressen)
Per Brikt Olsen i Fagpressen er fornøyd. (Foto: Fagpressen)

Først publisert

Det har vært en lang vandring, med mange høringsrunder, lobbyvirksomhet og en opplevde frustrasjon i medieorganisasjonene, og da særlig i Fagpressen, men nå ser det ut til at et reelt momsfritak for digitale dybdemedier omsider kan komme på plass. Finansdepartementet har nå sendt på høring et forslag om endringer i merverdiavgiftsloven. I forslaget utvider man definisjonen av hva som er avis til også å omfatte "dyptgående journalistisk produksjon og publisering av i hovedsak nyheter og aktualitetsstoff rettet mot allmennheten fra et avgrenset samfunnsområde." Til Medier 24 sier direktør i Fagpressen, Per Brikt Olsen at "Dette reagerer jeg svært positivt på. Nå har vi endelig et forslag som gjør at våre medlemmer, både digitalt og på papir, ser ut til å få likebehandling med avisene."

Trenger du rådgivning?

Kontakt oss på telefon eller e-post

Kontakt oss
Reidun Kjelling NybøReidun Kjelling Nybø

Vi er tilgjengelige via hotline 24/7 for alle medlemmer

Utforsk ressursene

Let i NRs veiledere, domsarkiv, rapporter, kursopptak og spørsmål & svar

Trykk Enter for å søke..

Se alle ressurser

Til forsiden

Til forsiden

Designet og utviklet av Kult Byrå