Til forsiden

#ETTMINUTT - her er praktisk info

6. mars oppfordres redaktørstyrte medier til å delta i kampanjen #ETTMINUTT for å fremheve mediemangfold, journalistikk og troverdig informasjon. Her er all praktisk informasjon du trenger om kampanjen.

En rekke mediehus har allerede sagt at de vil delta på kampanjen #ETTMINUTT som starter 6. mars.En rekke mediehus har allerede sagt at de vil delta på kampanjen #ETTMINUTT som starter 6. mars.
En rekke mediehus har allerede sagt at de vil delta på kampanjen #ETTMINUTT som starter 6. mars.

Først publisert

Kampanjen starter 6 mars, dagen før mediemangfoldsutvalget overleverer sin utredning til kulturminister Linda Hofstad Helleland.

Det er Amediastiftelsen og Stiftelsen Tinius som står bak kampanjen. Kampanjens hovedidé er #ETTMINUTT. Gjennom delvis ferdige annonser for nett, papir og video kan redaksjonene lage egne budskap om hvorfor mediemangfold og troverdig journalistikk er viktig.

- Vi ønsker å bidra til å skape et bredere engasjement om viktigheten av å ha et mangfold av medier og verdien av journalistikk som vi kan stole på, forklarer adm. direktør i Stiftelsen Tinius, Kjersti Løken Stavrum.

Norsk Redaktørforening har delt informasjon om kampanjen med sine drøyt 700 medlemmer. - Det er positivt at mediebedriftene bidrar til oppmerksomhet rundt viktigheten av redaktørstyrte medier, sier generalsekretær Arne Jensen.

Last ned presentasjon om kampanjen her.

Her er logo, designmanual og annonsemaler (til nedlastning fra Googe drive): https://drive.google.com/drive/folders/0BwIX19AY2QorUThjdEppMXVKZnc?usp=sharing

Kampanjemateriellet er et felles rammeverk. Initiativtakerne oppfordrer mediehusene til å legge egenart og kreativitet i sluttresultatet.

Kontaktperson for kampanjen er Kjersti Løken Stavrum, direktør i Stiftelsen Tinius - kls@tinius.com Hun oppfordrer deltakere til å sende kopi av innhold slik at alt kan samles på nettsiden etminutt.no

Kontaktperson for tekniske/designmessige avklaringer: Per Øyvind Weum per.weum@gknordic.com

Avis i Skolen ønsker også å kunne gjenbruke materialet i sine kampanjer.

- På vegne av hele mediebransjen har Avis i skolen (MBL) nylig etablert undervisningsplattformen medielabben.no. Denne tar for seg redaksjonelle grunnverdier med nesten 50 videoer, fagtekster og oppgaver. Vi gleder oss til #ettminutt-kampanjen fordi vi forventer at den kan gi medielabben.no påfyll av videoer og tekster som både er tillitsskapende og fremmer dialogen med unge mediebrukere, sier adm dir Randi S. Øgrey i MBL.

Les mer om bakgrunnen for #ETTMINUTT her

Trenger du rådgivning?

Kontakt oss på telefon eller e-post

Kontakt oss
Reidun Kjelling NybøReidun Kjelling Nybø

Vi er tilgjengelige via hotline 24/7 for alle medlemmer

Utforsk ressursene

Let i NRs veiledere, domsarkiv, rapporter, kursopptak og spørsmål & svar

Trykk Enter for å søke..

Se alle ressurser

Til forsiden

Til forsiden

Designet og utviklet av Kult Byrå