Financial Times deler sin vinneroppskrift
Hvordan har Financial Times klart å få flere betalende lesere og flere journalister enn noen gang? Det får du vite på seminaret "Hvordan lykkes mediebedriftene med betalt digitalt innhold" i Oslo 21. januar. Kurset er gratis.
Først publisert
I løpet av kort tid har de fleste store avismediehusene innført betalingsløsninger. På seminaret vil deltakerne få høre mer om erfaringene så langt. Kursholder er Geir Arne Bore, innleid av Institutt for journalistikk og tidligere redaktør av Drammens Tidende. Han er nå forretningsutvikler i IT-firmaet Conexus.
Kurset holdes i VG-auditoriet kl 09.30-16.30 tirsdag 21. januar.
Seminaret tar for seg:
- De viktigste norske og internasjonale erfaringene, fra store og små norske mediehus og konsernene.
- Hvilke modeller og strategier velger mediehusene, og hvordan virker de.
- Financial Times Lisa MacLeod gir oppskriften på hvordan mediehuset nå har flere betalende lesere og flere journalister enn noen gang.
- Hvilke fem faktorer er viktig for å lykkes med betalt digitalt innhold? Hvordan vil det prege journalistikken?
Kurset holdes av STUP-ordningen, sammen med IJ og MBL. Dette gjør at kurset er gratis.