Foreslår tekstreklame-endringer
Norsk Redaktørforenings tekstreklameutvalg foreslår enkelte mindre endringer i Tekstreklameplakaten, for bedre å kunne møte nye utfordringer på tekstreklameområdet.
Først publisert
Utvalget, som er ledet av Trine Eilertsen, sjefredaktør i Bergens Tidende, har siden oktober i fjor jobbet med å se på nye problemstillinger knyttet til tekstreklame. Utvalgets rapport ble lagt frem på NRs vårmøte i Bergen i går, hvor ulike temaer ble gjenstand for korte work-shops og avstemninger blant de 120 deltakerne. Tekstreklameutvalget har blant annet sett på fenomener som kjøpeknapper i nettartikler, produktplassering og faste annonse- og stofformater fra konsernene. Rapporten vil nå bli sendt på høring blant NRs medlemmer og regionforeninger, før den behandles videre i styret. Her kan du lese både rapporten og Trine Eilertsens presentasjon, samt annen dokumentasjon fra NRs vårmøte.