Til forsiden

Foreslår tekstreklame-endringer

Norsk Redaktørforenings tekstreklameutvalg foreslår enkelte mindre endringer i Tekstreklameplakaten, for bedre å kunne møte nye utfordringer på tekstreklameområdet.

Først publisert

Utvalget, som er ledet av Trine Eilertsen, sjefredaktør i Bergens Tidende, har siden oktober i fjor jobbet med å se på nye problemstillinger knyttet til tekstreklame. Utvalgets rapport ble lagt frem på NRs vårmøte i Bergen i går, hvor ulike temaer ble gjenstand for korte work-shops og avstemninger blant de 120 deltakerne. Tekstreklameutvalget har blant annet sett på fenomener som kjøpeknapper i nettartikler, produktplassering og faste annonse- og stofformater fra konsernene. Rapporten vil nå bli sendt på høring blant NRs medlemmer og regionforeninger, før den behandles videre i styret. Her kan du lese både rapporten og Trine Eilertsens presentasjon, samt annen dokumentasjon fra NRs vårmøte.

Trenger du rådgivning?

Kontakt oss på telefon eller e-post

Kontakt oss
Reidun Kjelling NybøReidun Kjelling Nybø

Vi er tilgjengelige via hotline 24/7 for alle medlemmer

Utforsk ressursene

Let i NRs veiledere, domsarkiv, rapporter, kursopptak og spørsmål & svar

Trykk Enter for å søke..

Se alle ressurser

Til forsiden

Til forsiden

Designet og utviklet av Kult Byrå