Til forsiden

Her er logoen til "Hvor har du det fra?"

Journalistikk-kampanjens logo er klar - med flere kjente referanser. Se den her.

Først publisert

Kampanjen for journalistikken har som mål å bidra til at unge i alderen 15-19 år bli gode og kritiske mediebrukere.

Bak kampanjen står alle medieorganisasjonen; Norsk Journalistlag, Norsk Redaktørforening, Norsk Presseforbund, Landslaget for lokalaviser, Fagpressen og Mediebedriftenes Landsforening, samt NRK og TV2.

[@portabletext/react] Unknown block type "figure", specify a component for it in the `components.types` prop

HER KAN DU SE LOGOEN I STØRRE FORMAT

HER ER LOGOEN MED NYNORSK TEKST

Prosjektleder Arnt Sommerlund sier dette om bakgrunnen for navnevalget:

- Vi skjønte tidlig at alt som hadde «kampanje» i navnet ikke nødvendigvis hadde god klangbunn i målgruppen; unge i alderen 15 til 19 år. Derfor måtte vi finne noe som «snakket» bedre med ungdommen selv. Vi fulgte et hovedspor i journalistikken (metode) som er «kildekritikk», og fant da et begrepet som unge selv bruker i skolegården. Når de hører et rykte eller en nyhet, så er ofte den umiddelbare responsen «Hvor har du det fra?».

Her kan du lese mer om bakgrunnen for navnevalget og logoen.

Trenger du rådgivning?

Kontakt oss på telefon eller e-post

Kontakt oss
Reidun Kjelling NybøReidun Kjelling Nybø

Vi er tilgjengelige via hotline 24/7 for alle medlemmer

Utforsk ressursene

Let i NRs veiledere, domsarkiv, rapporter, kursopptak og spørsmål & svar

Trykk Enter for å søke..

Se alle ressurser

Til forsiden

Til forsiden

Designet og utviklet av Kult Byrå