Kildequiz og digital annonsekampanje
Nå er det klart for å rulle ut egenannonsekampanjen for «Hvor har du det fra?» - Kampanjen for journalistikken. NR oppfordrer alle våre medlemmer til å delta på kampanjen. Kampanjeperioden går fra i dag og til 15. november.
Først publisert
Kampanjen er digital og baserer seg på banner-annonser og en reklamefilm/animasjon med lyd (15 sek), som legges ut på ledig plass på mediehusenes nettsteder.
Annonsene lenkes opp til en digital kildequiz, særlig beregnet på ungdom fra 16-19. Kildequizen er også en konkurranse, der brukerne kan vinne premier i form av digtale abonnement (eller papir hvis ønskelig).
Her finner du kildequizen. Spre den gjerne i sosiale medier!
Her kan du laste ned informasjon om kampanjen + egenannonser.
Det er totalt fire formater - både statiske (jpeg) og dynamiske bannerannonser (zip) – både på bokmål og nynorsk. Det finnes også en animasjon på 15 sekunder til bruk på web-tv.
Her finner du mer informasjon om den digitale annonsekampanjen.
Bak "Hvor har du det fra?" - Kampanjen for journalistikken står Norsk Journalistlag, Norsk Redaktørforening, Norsk Presseforbund, Landslaget for lokalaviser, Fagpressen og Mediebedriftenes Landsforening, samt NRK og TV2. Mer informasjon om "Hvor har du det fra?" finner du her.
Spørsmål kan rettes til prosjektleder Arnt Sommerlund på arnt@journalistikken.no eller tlf 900 88 300.