Til forsiden

Økt pessimisme blant norske medieledere

Åtte av ti ledere i mediebransjen tror inntektene vil falle de neste tre årene, viser ny undersøkelse, melder Klassekampen.

Først publisert

Det er analyseselsakpet Lac 2.0 som har utført undersøkelsen på oppdrag fra Mediebedriftenes Landsforening. Undersøkelsen viser at åtte av ti medieledere tror de samlede inntektene vil falle de nærmeste tre årene. Én av fire tror fallet blir på 20 prosent eller mer. Halvparten tror nettavisene først og fremst er viktig som supplement til papiravisa.

– Jeg er ikke veldig optimistisk med tanke på våre utsikter til å øke de digitale inntektene i de nærmeste årene, sier René Svendsen, sjefredaktør i Fredriksstad Blad til Klassekampen.

Undersøkelsen viser også at leserne ikke synes de får valuta igjen for pengene hos mediehus som tar seg betalt for innhold på nett. 36 prosent er så misfornøyde at de vurderer å kutte det ut.

– Den første bølgen av digitale produkter har ikke klart å skape stor nok grad av tilfredshet blant brukerne, konstaterer Alf Lande, administrerende direktør i New Media Network og daglig leder i analyseselskapet Lac 2.0 til KLassekampen.

Les mer her.

Trenger du rådgivning?

Kontakt oss på telefon eller e-post

Kontakt oss
Reidun Kjelling NybøReidun Kjelling Nybø

Vi er tilgjengelige via hotline 24/7 for alle medlemmer

Utforsk ressursene

Let i NRs veiledere, domsarkiv, rapporter, kursopptak og spørsmål & svar

Trykk Enter for å søke..

Se alle ressurser

Til forsiden

Til forsiden

Designet og utviklet av Kult Byrå