Til forsiden

Rydd plass til reklamekampanje med quiz!

Fra 13. oktober oppfordres alle mediehus til å rydde plass til egenannonser og digital kildequiz fra "Hvor har du det fra?" - Kampanjen for journalistikken.

Først publisert

- Egenannonsekampanjen er planlagt lansert i uke 42 og 43 (13. til 26. oktober). Bannerannonser og papirannonser er under produksjon. Det samme er den digitale quiz-en. Her kan unge få testet seg på kildekritikk og de kan vinne medieabonnement som premier, forteller prosjektleder Arnt Sommerlund.

Oppfordringen til å sette av plass til denne egenannonsekampanjen kommer fra alle prosjekteierne, som er Mediebedriftenes Landsforening, Landslaget for lokalaviser og Fagpressen, samt Norsk Journalistlag, Norsk Redaktørforening, Norsk Presseforbund, NRK og TV2.

Nett- og papirannonsene er ment å lede videre til kildetesten, der unge får testet seg både i forhold til kildekritikk, journalistisk metode og presseetikk – i såvel redigerte som sosiale medier og reklame.

Her kan du lese mer om "Hvor har du det fra?" Her kan du lese kampanjens siste nyhetsbrev.

Trenger du rådgivning?

Kontakt oss på telefon eller e-post

Kontakt oss
Reidun Kjelling NybøReidun Kjelling Nybø

Vi er tilgjengelige via hotline 24/7 for alle medlemmer

Utforsk ressursene

Let i NRs veiledere, domsarkiv, rapporter, kursopptak og spørsmål & svar

Trykk Enter for å søke..

Se alle ressurser

Til forsiden

Til forsiden

Designet og utviklet av Kult Byrå