Rydd plass til reklamekampanje med quiz!
Fra 13. oktober oppfordres alle mediehus til å rydde plass til egenannonser og digital kildequiz fra "Hvor har du det fra?" - Kampanjen for journalistikken.
Først publisert
- Egenannonsekampanjen er planlagt lansert i uke 42 og 43 (13. til 26. oktober). Bannerannonser og papirannonser er under produksjon. Det samme er den digitale quiz-en. Her kan unge få testet seg på kildekritikk og de kan vinne medieabonnement som premier, forteller prosjektleder Arnt Sommerlund.
Oppfordringen til å sette av plass til denne egenannonsekampanjen kommer fra alle prosjekteierne, som er Mediebedriftenes Landsforening, Landslaget for lokalaviser og Fagpressen, samt Norsk Journalistlag, Norsk Redaktørforening, Norsk Presseforbund, NRK og TV2.
Nett- og papirannonsene er ment å lede videre til kildetesten, der unge får testet seg både i forhold til kildekritikk, journalistisk metode og presseetikk – i såvel redigerte som sosiale medier og reklame.
Her kan du lese mer om "Hvor har du det fra?" Her kan du lese kampanjens siste nyhetsbrev.