Støtter kampanje for journalistikken
Norsk Redaktørforening deltar aktivt i kampanjen for journalistikken sammen med de øvrige presseorganisasjonene. NR-styret har bevilget 150.000 kroner til kampanjen.
Først publisert
Det var Norsk Journalistlag som tok initiativ til kampanjen tidligere i år. Norsk Presseforbund, Mediebedriftenes Landsforening, Landslaget for lokalaviser, Fagpressen og Norsk Redaktørforening er alle med på kampanjen sammen med TV2 og NRK. Nylig ble Arnt Sommerlund ansatt som prosjektleder.
Styret for Norsk Redaktørforening behandlet saken på sitt møte 19. september. Der vedtok de å støtte kampanjen med inntil 150.000 kr i 2014. Les hele saksfremlegget her.
Generalsekretær i Norsk Redaktørforening, Arne Jensen deltar i styringsgruppen for kampanjen, mens assisterende generalsekretær Reidun Kjelling Nybø går inn i arbeidsgruppen for kampanjen.