STUP-kurs om unge mediebrukere
Nå kan du søke STUP-kurs for å blir bedre på å nå unge mediebrukere. Kursene er gratis og avholdes i Oslo, Bergen og Tromsø.
Først publisert
Dette er et halvdagskurs som vil gi deg mer kunnskap om unge mediebrukere, og det er ment å gi deg noen flere verktøy i den redaksjonelle verktøykassa. Målet er å hjelpe deg og din redaksjon til å få bedre relasjoner til en generasjon som noen hevder ”svikter de redigerte mediene” til fordel for sosiale medier.
Det er åpnet for påmelding til kurset 16. oktober i Oslo her.
Det vil om kort tid bli åpnet for påmelding i Bergen og Tromsø også. Kurset i Bergen skal etter planen avvikles 28. oktober og i Tromsø 11. november. Hvos det er interesse, vil det også bli avviklet kurs i Trondheim og Kristiansand.
Åpent og gratis for medlemmer i Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening i MBL-bedrifter og Frilansjournalistene/NJ. Du får ikke karantene i Stup ved å delta. Førstemann til mølla.
Disse vil forelese på kurset: Pål Enghaug, anvsarlig redaktør i Moss Avis; Ingeborg Volan, spesialrådgier for sosiale medier i NRK og Anne Jacobsen, analysesjef i Amedia.
Mer informasjon om kurset finner du her.
Dette Stup-kurset er et tiltak under ”Hvor har du det fra?” – Kampanjen for journalistikken. Målet med denne kampanjen er å bidra til at unge bli gode og kritiske mediebrukere gjennom kunnskap om kildekritikk, journalistisk metode og medieetikk. Bak kampanjen står Norsk Journalistlag, Norsk Redaktørforening, Norsk Presseforbund, Landslaget for lokalaviser, Mediebedriftenes Landsforbund, Fagpressen, NRK og TV2.